Informațiile și vestigiile istorice ne duc la concluzia că a existat o “Epocă de Piatră” a semnelor de circulație Primele semne rutiere au fost cele care indicau direcția și erau „construite” din mormane de stânci și pietre. Prima piatră din vârful mormanului avea o formă de săgeată indicând direcția.
În urmă cu aproape 2000 de ani. în celebrul oraș roman regăsim semnele de circulație. Câteva pietre plate, de culoare deschisă îi obligau pe conducătorii de care să acorde prioritate pietonilor.
Datorită dezvoltării rețelei de drumuri apar din ce în ce mai multe intersecții care necesitau o formă de dirijare. Motiv pentru care în anul 1750 în Germania au fost inventate semnele în formă de cruce. Aceste cruci orizontale erau folosite pentru a indica directia.
Revenind la istoria mai recentă, în 1920 are loc în Olanda Congresul Rutier. La acest Congres, cele peste 400 de indicatoare și semne rutiere care funcționau în Olanda au fost acceptate ca forma si colorit la nivel mondial.